Wat als je klant ter plaatse iets vervelends overkomt?

Heeft je klant tijdens de reis een vraag? Of gebeurt er onverwacht iets vervelends? Dan is onze lokale partner het eerste aanspreekpunt tijdens de reis. Deze is 24 uur per dag bereikbaar om je klant te ondersteunen waar nodig.

header nieuwsbrief (7)

Lokale partners

We werken nauw samen met onze lokale partners. Zij zijn onze oren, ogen en helpende hand ter plaatse en kunnen zodoende onze reizigers het beste en snelste helpen. Onze partners kennen het land en onze hotels en excursies goed. De contactgegevens van de lokale partners ontvang je bij de reisbescheiden voor je klant. Deze sturen wij voor vertrek toe.  

Wij selecteren onze lokale partners met zorg. We vinden dezelfde dingen belangrijk: vrijheid, echtheid en goed zijn voor mensen. Zij regelen ter plaatse de reis van jouw klant. Reizen waarin de mens centraal staat, kleinschalig en vanzelfsprekend verantwoord. Zo kun je erop vertrouwen dat je klant niet alleen vóór je reis, maar ook tijdens in goede handen is.

Aangezien onze partners ter plaatse zijn, kunnen ze snel schakelen. Gebeurt er ter plaatse iets vervelends? Dan gaat onze partner samen met de klant op zoek naar een oplossing. Het kan voorkomen dat de klant ter plaatse extra kosten moet betalen. Raad je klant daarom altijd aan om bonnetjes goed te bewaren. Vaak heb je deze nodig om bij de reisverzekering iets te claimen.  

Wat betekent het werken met onze reizigers voor de mensen waar wij wereldwijd mee samenwerken? Een aantal vrienden van Riksja vertellen hun verhaal.

Stichting Calamiteitenfonds reizen (SCR)

Krijgt je klant met een calamiteit te maken? Dan is het goed om te weten dat wij als ANVR-touroperator aangesloten zijn bij Stichting Calamiteitenfonds Reizen (SCR). Dit betekent dat je klant in het geval van een calamiteit tijdens de vakantie de kosten vergoed krijgt. Als je klant tijdens de reis te maken krijgt met een calamiteit, dan kunnen zij contact opnemen met de alarmcentrale van hun verzekeringsmaatschappij.  

Heel fijn! Maar wat verstaan we dan onder een calamiteit? Dit zijn abnormale gebeurtenissen die niet verzekerd worden door de reguliere verzekeringen en veroorzaakt worden door molest of een natuurramp. Het Calamiteitenfonds bepaald wanneer iets als een calamiteit beschouwd mag worden.

Kortom, wij zorgen ervoor dat er 24 uur per dag iemand klaarstaat om je klant te ontzorgen. Zo kun jij je richten op wat je leuk vindt: nieuwe klanten helpen bij hun droomreis.  

 

Bericht delen: